loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 292 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

شرط لابي صهيونيستي آيپک براي کاخ سفيد در باره توافق با ايران

 

«مذاکرات خوبي (با اشتون) داشتيم اما پيشرفت آن به اراده سياسي طرف مقابل بستگي دارد.» اين جمله را محمد جوادظريف وزيرخارجه کشورمان روز گذشته پس از ناهار کاري با کاترين اشتون در وين گفت. همزمان نيز سيد عباس عراقچي مذاکره کننده هسته اي ارشد کشورمان به خبرنگاران گفت: «ايران پيشنهادها و ايده هاي زيادي را همواره براي رسيدن به نتيجه ارايه کرده است و اگر بخواهد رفع نگراني شود اين ايده ها کفايت مي کند.» از سوي ديگر بي بي سي به نقل از يک مقام بلند پايه آمريکايي گزارش داد که توافق هسته اي زماني ممکن مي شود که همه راه هاي دسترسي ايران به مواد راديو اکتيو بسته شود. به اين ترتيب در نخستين روز آغاز رسمي مذاکرات وين اين اظهارات نشان مي دهد که اختلافات بين دوطرف در فاصله 5 روز تا پايان ضرب الاجل ژنو همچنان زياد است و طرف مقابل بايد براي پيشرفت مذاکرات تصميم سياسي بگيرد، موضوعي که ظريف نيز در بدو ورود به وين بر آن تاکيد کرد:«پيشنادهاي متعددي براي اطمينان از صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران ارائه شده است… طرف مقابل بايد اراده سياسي براي اتخاذ تصميم سخت داشته باشد و بداند ارائه خط قرمزهاي بي معنا که براي خوشامد گروه هاي فشار است، کمکي نه به حل مشکل مي کند و نه به عدم اشاعه». به گزارش ايرنا، وي گفت: «اميدوارم نتيجه هر چه باشد چه توافق و چه ايستادگي در برابر زياده خواهي، روز سوم آذر (پايان ضرب الاجل هسته اي) روز پيروزي ملي در رسيدن به اهدافي باشد که از اين مذاکرات به دنبال آن بوديم…اطمينان مي دهم اگر بتوانيم به راه حلي برسيم که منافع کشور و مردم را لحاظ کند به توافق مي رسيم و اگر بر اثر زياده خواهي طرف مقابل، راه حل به دست نيايد، دنيا متوجه شده است که جمهوري اسلامي ايران به دنبال راه حل، تفاهم و تعامل سازنده است و از حقوق و عزت و سربلندي کشور دست برنمي دارد».

وزير خارجه کشورمان همچنين اعلام کرد که يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان در سفر خود به تهران پيامي از کسي نداشت اما درباره برخي موضوعات هسته اي بحث کرديم. از سوي ديگر،به گزارش ايرنا به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، کري که در يک کنفرانس خبري همراه با «فيليپ هاموند» همتاي انگليسي اش حضور يافته بود، گفت که اميدواريم توافق هسته اي نهايي با ايران حاصل شود ،مذاکرات وارد مرحله حساسي شده است، اما ايران بايد با توسل به همه راهکارهاي ممکن صلح آميز بودن برنامه هسته اي اش را ثابت کند. همچنين جن ساکي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در صفحه توييتر با اعلام اين خبر که تيم مذاکره کننده آمريکايي وارد وين شده است،افزود: جان کري با يوسف بن علوي بن عبدا…، وزير امور خارجه عمان نيز در پايتخت انگليس ديدار مي کند و سپس براي مذاکرات هسته اي به وين مي رود .در عين حال به گزارش تسنيم، رز ليمبرت، نماينده جمهوري خواه کنگره، در يادداشتي که در پايگاه خبري کنگره آمريکا منتشر شد ضمن تأکيد بر لزوم توقف کامل غني سازي در ايران نوشت: «کنگره بايد از تمام ابزار لازم استفاده کند تا دولت را مجبور سازد يا توافقي با ايران امضاء کند که تضمين مي کند اين کشور به صورت کامل تمام غني سازي اورانيوم را متوقف کرده و زيرساخت هاي هسته اي خود را بر خواهد چيد، يا اينکه مذاکرات هسته اي را به منظور جلوگيري از يک توافق غير قابل پذيرش ترک کند». همچنين لابي صهيونيستي آيپک نيز در اقدامي مداخله جويانه 6 شرط مورد نظر خود براي توافق هسته اي با ايران از جمله برچيدن تأسيسات آب سنگين اراک ،برچيدن زيربناي سانتريفيوژها، اجازه دسترسي به هر يک از نقاط تأسيسات هسته اي، لزوم کاهش تدريجي تحريم ها عليه ايران، جلوگيري از دسترسي ايران به سلاح هسته اي و توافقي که برنامه هسته اي ايران را محدود کند و… را تعيين کرد. نشريه آمريکايي نيوزويک هم در گزارشي تحليلي به نقش لابي هاي صهيونيستي در کنگره آمريکا و موانعي که کنگره در راه توافق هسته اي با ايران ايجاد مي کند، پرداخته است.به گزارش فارس،به گفته نيوزويک مخالفت ها و انتقادهاي شديد کنگره از سياست خارجي اوباما، به طور قطع با واکنش وي رو به رو خواهد شد و به احتمال زياد رئيس جمهور به وتوي قوانيني خواهد پرداخت که کنگره در زمينه مذاکره و توافق با ايران به امضاء مي رساند، اما ترکيب کنگره جديد اين امکان را فراهم مي آورد که کنگره وتوي رئيس جمهور را باطل کند. کنگره جمهوري خواه به راحتي مي تواند با کسب دو سوم اکثريت آراء در سنا و مجلس نمايندگان وتوي رئيس جمهور را بي اثر کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 494
  • آی پی امروز : 305
  • آی پی دیروز : 285
  • بازدید امروز : 837
  • باردید دیروز : 2,104
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,941
  • بازدید ماه : 62,221
  • بازدید سال : 580,791
  • بازدید کلی : 7,200,666