loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 200 شنبه 08 فروردین 1394 نظرات (0)

هشت قدم تا آرایشی فاخر برای مهمانی عید

امسال ، زیبا تر از هر سال

 

اجازه ندهید آرایش تان توی چشم باشد. شما می توانید به راحتی با به کار بستن چند تکنیک آرایشی در روز آرایشی ملایم داشته باشید.

 

روزهای عید روزهای دید و بازدید ، مهمانی و ... است ؛ روزهایی است که بیش از هر زمان دیگری زیبایی و آراستگی اهمیت دارد اما راز این آراستگی در آرایش زیاد نیست. آرایش های سنگین در طول روز که شما به دید و بازدیدهای خود اختصاص می دهید ، زننده هستند و به جای افزایش بر آراستگی ، شما را فردی ناآگاه به اصول زیبایی نشان می دهند.

 

- چروک ها با کرم پودر زیاد برجسته تر نکنید

 

1. وقتی خطوط ظریفی روی پوست پدید می آیند و لک های قهوه ای ناشی از آفتاب و پیری چند برابر می شوند ، بسیاری از خانم ها سراغ انواع کرم پودرها و پوشاننده ها می روند اما در این مواقع استفاده نادرست و زیاد می تواند حالت چهره را بد فرم کند. در واقع استفاده غیر صحیح از این نوع پوشاننده ها به جای این که چنین اشکالاتی را بپوشاند آن ها را بیش تر برجسته کرده و توجه ها را بیش تر جلب می کند. استفاده بیش از حد از کرم پودرها و پوشاننده ها خوب نیست به خصوص برای پوشاندن چروک ها چون قراردادن یک لایه ضخیم روی آن ها ، پوست صورت را مصنوعی می کند و چهره را پیر تر نشان می دهد. اگر می خواهید ظاهر پوست تان را صاف ، هموار و یک دست کنید ، به جای پودر از یک کردم پودر مایع سبک استفاده کنید. بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که به سرعت جذب پوست می شوند.

 

نکته دیگر این که کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده نسبت به انواع دیگر و پودرها بهتر روی پوست می خوابند ؛ به اندازه یک سکه کوچک کرم پودر در کف دست تان بگذارید ، بعد همان مرطوب کننده با نوک انگشتان به صورت بمالید.

 

- برای پوست ظریف زیر چشم از کانسیلر نامربوط استفاده نکنید

 

2. کانسیلرها بهترین دوست برای پوشاندن لک ها و تیرگی های پوستی هستند اما زمانی مشکل ایجاد می شود که از کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک ها برای کاربردهای دیگر استفاده کنید. مثلاً می خواهید حلقه های سیاه دور چشم را با آن ها بپوشانید چون معمولاض کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک ها بسیار غلیظ هستند. اگر چنین ویژگی نداشته باشند ، لک ها و جوش ها به خوبی پنهان نمی شوند اما این ماده برای پوست نارک زیر چشم بیش از اندازه غلیظاست. با برس کانسیلر زیر چشم نقطه هایی بگذارید و بعد با انگشت آن را پخش کنید تا صورت حالتی طبیعی بگیرد و اثر خستگی از روی صورت تان پاک شود.

 

- ریمل ضد آب مژه های تان را می شکند

 

3. استفاده از ریمل های ضد آب برای خیلی ها وسوسه کننده است چون کم تر می ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی شود ولی باید بدانید این ریمل ها به دلیل این که فرمول قوی تری دارند می توانند مژه ها را خشک کنند و به دلیل همین خشک شدن وقتی سن بالا می رود مژه ها نازک و شکننده می شوند. اما چاره چیست ؟ اگر می خواهید مژه های تان پر تر و زیباتر به نظر برسد ، اول از همه روی محل رویش مژه ها را مدادی قهوه ای بکشید تا مژه های تان ضخیم تر و پر تر جلوه کنند. در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضد آب مژه های تان را حالت دهید.

 

* نکته : برای پودر بهتر است به جای برس بزرگ از برسی کوچک استفاده کنید تا بتوانید پودر را بهتر روی صورت پخش کرد. پیشنهاد می کنیم به جای این که پودر را به صورت بمالید ، ضربه ای روی صورت بنشانید

 

- برای پلک افتادن از سایه براق استفاده نکنید

 

4. پیشنهاد می کنیم استفاده از سایه های براق با رنگ سرد را کنار بگذارید به خصوص وقتی سن بالا می رود و به 40 سال نزدیک می شود هر قدر پلک ها مات تر باشند ، چهره زیبایی بیش تری دارد چون وقتی از سایه‌ای براق استفاده کنید ،‌چروک های ریز خودشان را بیش تر نشان می دهند. بیش تر رنگ هایی مانند بنفش ، رنگ هلویی ملایم ، خاکستری و .... برای بیش تر افراد مناسب است اما اگر به دلیل مناسبت خاصی دوست دارید به صورت و چشم های تان جلوه بیش تری دهید ، می توانید از یک خط چشم براق استفاده کنید. اگر دچار افتادگی پلک شده اید و دوست دارید چشم های تان بازتر و زیباتر به نظر برسد ، به هیچ وجه زیر مژه ها خط چشم پر رنگ نکشید و تنها به خط باریکی بالای چشم و به سمت گوشه بیرونی چشم ها بکشید.

 

- از رژ لب های تیره دوری کنید چون کوچک کننده هستند

 

5. یک قانون قدیمی وجود دارد که شاید برای تان جالب باشد ؛ رنگ های تیره ،چه روی دیوار باشند ، چه روی زمین و چه روی بدن یا .... آن منطقه کوچک تر به نظر خواهد رسید. با بالارفتن سن لب ها به طور طبیعی حجم خود را از دست می دهند و مسلماً هیچ خانمی هم دوست ندارد لب هایش کوچک تر هم بشود. علاوه بر این رنگ های تیره ، سفیدی دندان ها را نیز کم تر نشان می دهند.

 

اگر می خواهید چهره تان شاداب تر به نظر برسد برای لب ها به دنبال رنگ های زنده باشید.

 

- به گونه های تان رنگ بدهید

 

6. خانم ها معمولاً ترجیح می دهند برای گونه ها از رنگ های کدر و نه چندان درخشان استفاده کنند چون آن ها از رنگ می ترسند. حقیقت این است که رژ گونه های درخشان می تواند چهره را جوان تر و پر انرژی تر نشان دهد و کمک کند گونه ها برجسته تر به نظر بیاید. پیشنهاد می کنیم برای رژ گونه دنبال رنگ هایی مانند قهوه ای خاکی رنگ ، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید. رژ گونه هایی که کمی حالت کرمی دارند ، بهتر از پودرها روی صورت پخش می شوند و پوست را نیز مرطوب می کنند.

 

وقتی می خواهید رژ گونه بزنید ، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید و بعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. با این روش می توانید مطمئن باشید چهره تان همان گونه می شودکه می خواهید.

 

- ابروهای تان را زیاد بر ندارید

 

7. پیشنهاد می کنیم از برداشتن بیش از اندازه ابروها جداً خودداری کنید به خصوص وقتی سن بالا می رود. زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث کم شدن و حتی از بین رفتن کامل ابروها می شود تا جایی که هیچ وقت دوباره رشد نخواهد کرد. در این مواقع تنها راه ، استفاده از مداد یا سایه ابروست تا بتوانید خالی بودن ابروها را بپوشانید. برای این کار کافی است از قسمت داخلی ابروها شروع کرده ، بعد به سمت بیرون ابروها حرکت کنید. بهتر است برای این کار از یک مداد نوک تیز یا برسی زاویه دار استفاده کنید ؛ باید اول روی ابرو با مداد به صورت نقطه نقطه بگذارید و بعد رنگ را پخش کنید.

 

- با پودر زیاد ، درخشندگی صورت را نگیرید

 

8. باید بدانید تفاوت ناچیزی بین یک صورت درخشان و یک صورت چرب وجود دارد اما بسیاری مرز بین این دو را به خوبی نمی شناسند بزرگ ترین اشتباه بسیاری از خانم ها این است که آن قدر که حواس شان هست که صورت شان برق نیفتد ، فراموش می کنند که به صورت خود کمی درخشش طبیعی هم بدهند و در نتیجه پوست شان کدر و بدون طراوت جلوه می کند. وقتی از پودر زیادی استفاده کنید ، پودر تمام حجم صورت را از بین می برد اما اگر کمی به صورت درخشندگی بدهید ، چهره بسیار با طراوت تر به نظر خواهد رسید. برای این که چربی پوست را کم کنید ولی درخشندگی آن حفظ شود از یک پودر بسیار سبک و دارای جاذب های چربی چون میکا یا سیلیکا استفاده کنید. برای پودر بهتر است به جای برس بزرگ از برسی کوچک استفاده کنید تا بتوان پودر را بهتر روی صورت پخش کرد. پیشنهاد می کنیم به جای این که پودر را به صورت بمالید ، ضربه ای روی صورت بنشانید چون با این روش روی صورت خط نمی افتد و آرایش یکنواخت تر جلوه می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 115
  • تعداد اعضا : 496
  • آی پی امروز : 975
  • آی پی دیروز : 405
  • بازدید امروز : 5,468
  • باردید دیروز : 5,284
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 13,603
  • بازدید ماه : 97,120
  • بازدید سال : 615,690
  • بازدید کلی : 7,235,565