loading...
سایت تفریحی و سرگرمی سه سوت
مرتضی ساسانی بازدید : 193 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)
اخبار سیاسی ، قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم! : آقای رئیس‌جمهور! مگر خودِ شما نبودید که گفتید: قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم، پس چه شد؟!


به گزارش ایران مطلب به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، چه نوروز تلخی بود برای زائرینی که با واقعه فرودگاه جده مواجه شده بودند و چه تلخ‌تر برای خانواده‌های آن دو نوجوانی که توسط شرطه‌های عربستان مورد تعرض قرار گرفته بودند! و آن دو نوجوان...

آقای رئیس‌جمهور! امروز وقت آن رسیده که به وعده خود در خصوص بازگرداندن احترام و اعتبار به پاسپورت ایرانی عمل کنید.  

آقای رئیس‌جمهور! مگر سال گذشته خودِ شما نبودید که در شبکه تلویزیونی «جام جم» و در پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور گفتید: «به همه هم‌وطنان قول خواهم داد که بزرگان و افتخارات ایران را و میراث فرهنگی ایران و بزرگانی که برخی همسایگان در حال تصاحب آن‌ها هستند را که جزو تاریخ و فرهنگ ما است برمی‌گردانم و همچنین قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم.»

آقای رئیس‌جمهور! مگر خودِ شما نبودید که گفتید: قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم، پس چه شد؟!

آری، هیچ یادمان نرفته و نمی‌رود این جمله معروف حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی سال 92 که گفت: احترام را به پاسپورت ایرانی بازمی‌گردانم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در 13 آذرماه 1392 در جمع ایرانیان مقیم امارات گفت: کسی حق ندارد برای ایران و ایرانی تعیین تکلیف کند.

اما همه شاهد بودیم که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اتفاقاتی رخ داد که دقیقاً در جهت عکس و مصداق بی‌احترامی به پاسپورت ایرانی و عزت ملت ایران بود! که یکی از این اتفاقات، ندادن ویزا از سوی آمریکا به «حمید ابوطالبی» به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل بود.

آقای رئیس‌جمهور! همه ما می‌دانیم که برای اولین بار در تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی، آمریکا در اقدامی غیرقانونی از ورود نماینده ایران در سازمان ملل جلوگیری کرد! شما هم می‌دانید؟؟

این اقدام عجیب دولت یازدهم آن‌قدر غیرقابل‌تحمل و مضحک و خلاف وعده‌های انتخاباتی بود که در اوایل بهمن‌ماه کیهان در این زمینه به طنز نوشت:

گفت: مگر دولت تدبیر و امید قول نداده بود که احترام پاسپورت ایرانی را حفظ کند؟

گفتم: البته که قول داده بود و چه قول غلیظ و پررنگی هم بود.

گفت: ولی در مقابل اقدام غیرقانونی آمریکا که از دادن ویزا به آقای ابوطالبی برای حضور در سازمان ملل خودداری کرده بود، دولت خیلی راحت کوتاه آمد و به‌جای ایستادگی و تأکید بر احترام پاسپورت ایرانی، آقای خوشرو را به جای ابوطالبی معرفی کرد و باعث تحقیر پاسپورت ایرانی شد.

گفتم: اگر سواد داشتی می‌فهمیدی که این از کرامت دولت تدبیر و امید و اعتدال است... طرف می‌گفت؛ من صاحب کرامت هستم. به او گفتند؛ اگر راست می‌گویی به آن درخت بگو بیاید اینجا و طرف بعد از این که چند بار به درخت گفت بیا و درخت از جایش تکان نخورد، خودش کنار درخت رفت و گفت؛ در ضمن بدانید که اولیاء کبر و غرور هم ندارند!

آقای رئیس‌جمهور! حتی کار به جایی رسیده که اردوغان که همیشه احترام ایرانی‌ها و پاسپورت ایرانی‌ها را داشت در سخنانی عجیب و زننده حتی دیگر شانی برای مجلس شورای اسلامی کشورمان که خانه ملت محسوب می‌شود نیز قائل نباشد.

آقای رئیس‌جمهور! همه ما دیدیم که اردوغان بعد از توهین به کل مردم ایران بجای عذرخواهی بار دیگر به تحقیر نمایندگان مجلس بپردازد و دولت تدبیر و امید باسیاست خارجی غلط، راه را برای تکرار این توهین‌ها و تحقیرهای طرف ترکیه‌ای باز کند!

آقای رئیس‌جمهور! خبر دارید که چندی پیش خبری روی خروجی رسانه‌ها رفت مبنی بر این که سفارت فرانسه در تهران برای ویزا دادن به متقاضیان ایرانی سفر به این کشور از آن‌ها خواسته است که عکسی بدون پوشش سر بگیرند تا به آن‌ها اجازه ورود به فرانسه داده شود!

دولت تدبیر و امید یقیناً باید بداند که این اقدام کاملاً غیرقانونی است و علاوه بر مغایرت با مفاد معاهدات بین‌المللی، با آزادی بیان و احترام به حقوق شخصی افراد نیز در تناقض است. درواقع هر خانم ایرانی که تقاضای دریافت ویزا برای سفر تفریحی و یا تحصیلی به فرانسه را داشته باشد، باید دست به کشف حجاب اجباری بزند تا بتواند روادید لازم را دریافت کند!!

... و حالا همان ماجرای تعرض شرطه عربستان به دو نوجوان زائر ایرانی...

آقای رئیس‌جمهور! با اتفاقات رخ داده، بالأخص حادثه فرودگاه جده، غیرت مردم ما به جوش آمده و دیگر تاب تحمل این همه بی‌غیرتی و بی‌عزتی را ندارند! چراکه ملت غیور و باعزت ایران باشرف و آبرویشان زنده‌اند؛ و اگر خدایی نکرده ذره‌ای احساس کنند که لکه‌دار شده است، لحظه‌ای آرام نخواهند نشست...

آقای رئیس‌جمهور! یکی از اهداف و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران، حفظ عزت و اقتدار مردم در صحنه بین‌المللی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بدان اشاره کرده‌اند.

... که اگر حفظ احترام پاسپورت را یکی از مصادیق حفظ عزت ایرانی بدانیم که لااقل دولت محترم تدبیر و امید همان گونه که از شعارهای انتخاباتی خودش نمایان بود این گونه اعتقاد دارد! باید اذعان کرد که متأسفانه دولت جناب آقای روحانی علی‌رغم ژست دیپلماتیکش نتوانست احترام پاسپورت ایرانی را حفظ کند، حالا بازگردان احترام، پیشکش!!
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مجله سه سوت در سال 1389 و با هدف فراهم آوردن امکان استفاده بهینه از اوقات فراغت کاربران اینترنتی راه اندازی شد. این مجله تفریحی، آموزشی و سرگرمی همواره سعی داشته تا با بهترین و مفیدترین و جذاب ترین مطالب اوقات خوشی را برای کاربران فراهم نماید. اکنون نیز بعد از گذشت هفت سال از تاسیس این سایت هنوز محبوبیت این سایت از بین نرفته و همه روزه مورد بازدید بسیاری از کاربران عزیز قرار می گیرد. امید است شما نیز لحاظ خوب و خوش و مفیدی در سه سوت داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7397
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 209
  • تعداد اعضا : 496
  • آی پی امروز : 976
  • آی پی دیروز : 405
  • بازدید امروز : 5,720
  • باردید دیروز : 5,284
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 13,855
  • بازدید ماه : 97,372
  • بازدید سال : 615,942
  • بازدید کلی : 7,235,817